Het Bouwbesluit 2012 kent het begrip '24-uursbewaking'.
Dit is in enkele gevallen bepalend of er wel of niet een directe doormelding is vereist.
Ik kan geen heldere omschrijving van die 24-uursbewaking vinden. iemand tips?

Sam schreef:Grappig dat onze vriend Donner daar een andere uitleg aan geeft:
"Vraag 103
Waarom moet een uitbater van logies en ontbijt nog steeds een doormeldinstallatie naar de
brandweer hebben in plaats dat kan worden volstaan met een rookmelder?
Antwoord 103:
Dit is onjuist. Logies & ontbijt valt onder de logiesfunctie. Aangezien er bij deze vorm van logies
sprake is van een logiesfunctie met “24-uurs bewaking” (in principe is de bewoner zelf altijd in de
woning aanwezig) zal in geen enkel geval sprake zijn van verplichte doormelding. Zie hiervoor de
tabel in bijlage I bij het voorliggende ontwerpbesluit."
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -2012.html

H Peeters schreef:Volgens het veegbesluit verstaat men onde 24 uurs bewaking: dat iemand permanent op het perceel aanwezig moet zijn die in geval van brand kan ontruimen. Max. afstan tot gebouw 100 meter.
Volgens deze uitleg kan diegene dus ergens op 99 meter afstand van het gebouw liggen te pitten. Bij een alarm kan deze wakker worden, rustig de sloffen aantrekken, met rolator de 99 meter overbruggen naar betreffend gebouw, ondertussen de brandweer bellen en vervolgens de ontruiming opstarten. Beetje vreemd!!
Volgens mij is de enigste gelijkwaardige oplossing ter vervanging van de doormelding, dat iemand permanent aanwezig is (en wakker) in het gebouw (receptie). Ik hoop dat de juiste omschrijving snel gegeven wordt door VROM.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast