Hallo,
Heb hier een woongebouw dat gebouwd gaat worden voor begeleid wonen (minder zelfredzaam met permanent toezicht). Het lijkt op een 'normaal' rijtjeshuis qua indeling, dus op de bg een gemeenschappelijke woonkamer en een keuken en op de verdieping en zolder resp. 4 en 2 slaapkamers en badkamers en bergingen. Nu is mijn vraag: moeten deze slaapkamers nu allemaal als afzonderlijke subbc's worden uitgevoerd? Dat wordt me eigenlijk niet helemaal duidelijk uit het bouwbesluit. En mogen de bergingen hier eventueel bij betrokken worden? Gezien de plattegrond is de vraag essentieel of de slaapkamers afzonderlijke subbc's moeten vormen of dat een aantal slaapkamers (met daarbij ook nog bergingen e.d.) tezamen 1 subbc mogen vormen. In het 1e geval zal namelijk niet voldaan kunnen worden aan art. 2.157, in het tweede geval wel. De sleutel daarvoor is wat mij betreft artikel 2.117 lid 2. Hierin staat: 'een subbc omvat uitsluitend niet gemeenschappelijke ruimten van niet meer dan één gebruiksfunctie en nevenfuncties van die gebruiksfunctie'. Maar dan is voor mij de hamvraag: Moet je de slaapkamers per stuk beschouwen als één gebruiksfunctie? Zo ja, dan moet dus elke slkmr. een apart subbc zijn. Zo nee, dan mogen meerdere slaapkamers samen (met daarbij ook nog bergingen e.d.) 1 subbc vormen.