Ik zal de vraag nog wat specifieker stellen. Worden er voor rookwerende deuren nadere eisen gesteld m.b.t. afdichtingen van bijv.: kieren/deurspleten, voorzieningen in sponningen of andere openingen ?

Brand Prevent schreef:Ik ben bezig een bestaand appartementencomplex met inpandige gangen en upgraden. Ik heb gezegd dat de deuren van de woningen brandwerend moeten zijn. De huidige deuren voldoen wel aan de 20 min. WBDBO eis maar nu zijn alle deuren voorzien van brievenbussen die dus de WBDBO te niet.

Leon schreef:Brand Prevent schreef:Ik ben bezig een bestaand appartementencomplex met inpandige gangen en upgraden. Ik heb gezegd dat de deuren van de woningen brandwerend moeten zijn. De huidige deuren voldoen wel aan de 20 min. WBDBO eis maar nu zijn alle deuren voorzien van brievenbussen die dus de WBDBO te niet.
Even duidelijkheid scheppen:
- De deuren moeten brandwerend zijn. Waarom? Is de situatie/functie/... veranderd? Of waren die deuren altijd al brandwerend, maar zijn ze onterecht goedgekeurd?
- Je beweert dat de brievensleuf de brandwerendheid te niet doet. Waar baseer je dat op? Heb je een origineel testrapport/certificaat o.i.d.? Het is namelijk onzin om te stellen dat deuren met een brievensleuf niet brandwerend zijn.
- Mocht je toch tot de conclusie komen dat de huidige deuren niet voldoen, dan zul je nieuwe moeten plaatsen, wat ook weer betekend dat je aan nieuwbouweisen gekoppeld bent. In dat geval zal de deur dus (minimaal) 30 minuten brandwerend moeten zijn.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten