Engeltje schreef:Wat is in hemelsnaam de toegevoegde waarde van het in een sub-bc plaatsen van een KEUKEN?
Leg me eens uit: Waarvoor is het hele concept 'subcompartimentering' bedoeld? (vind je als het goed is ook in de functionele omschrijving aan het begin van die paragraaf).
Ik kan op de BG maar 1 slaapkamer vinden. Zo te zien is de basis van dit gebouw een éénsgezinswoning. Van de andere verdiepingen zijn geen tekeningen? Zoals ik het nu zie zou ik van de BG één groot subBC maken. De scheiding zou ik leggen bij de trap naar boven. Als er dan brand beneden is kunnen de personen van boven nog 'gewoon' vluchten of gered worden. Minder zelfredzame personen in een woning betekent een BMI (volledig/gedeeltelijk) met doormelding. Afhankelijk van de mate van zelfredzaamheid zou ik automatisch de OAI aan laten schakelen of als ze totaal niet zelfredzaam (dus met permanent toezicht) zijn op diverse punten flitsers aan laten brengen. Evt (als advies, geen eis!) OAI bij alleen flitslichten aansluiten op de deurbel installatie. Nevensignalering op de slaapplaats van de toezichthouder.
De term 'slapen' in de functionele eis gaat niet geheel op voor verzorging 'instellingen waar de mensen niet zelfstandig kunnen vluchten...

Ik denk dat dit gecorrigeerd moet worden in een toekomstige versie naar slapen EN niet zelfstandig kunnen vluchten...
Is brand in een ziekenhuis overdag voor de patiënten die niet zelfstandig kunnen vluchten minder erg dan 's nachts?
2.117 lid 5.... wordt er ook in een gemeenschappelijke ruimte geslapen....

Volgens mij raakt de wetgever hier ook het spoor bijster...