Rookcompartimenten

Hier kun je alle vragen over het bouwen, de bouwvergunning, het bouwbesluit en de milieuvergunning stellen

Rookcompartimenten

Berichtdoor Palmpie op vr 07 dec, 2007 23:15

Via via heb ik vernomen dat in de toekomstige wijziging van het bouwbesluit de term rookcompatimenten komt te vervallen omdat het bouwbesluit minder artikelen moet gaan bevatten (eis VROM voor vermindering lastendruk). Aan de andere kant is er een eis dat de regelgeving niet lichter/zwaarder mag worden...

De truc die ze bedacht hebben is om rookcompartimenten straks als subbrandcompartimenten gaan benoemen met een WRD.....

Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik geloof dat ze aan het doorslaan zijn om de regeldruk te verminderen... :evil: :evil:
Palmpie
1000+ berichten

Re: Rookcompartimenten

Berichtdoor --kruisje-- op zo 09 dec, 2007 16:13

De truc die ze bedacht hebben is om rookcompartimenten straks als subbrandcompartimenten gaan benoemen met een WRD.....

komt ervan als je mensen dingen laat verzinnen waar ze geen verstand van hebben en niet het doel weten van rook en sub-brand compartimentering
Brand: Een door verbranding veroorzaakt en met vlammen gepaard gaand vuur buiten een haard, dat in staat is zich uit eigen kracht voort te planten.
--kruisje--
500+ berichten

Berichtdoor Palmpie op zo 09 dec, 2007 16:36

--kruisje-- schreef:

komt ervan als je mensen dingen laat verzinnen waar ze geen verstand van hebben en niet het doel weten van rook en sub-brand compartimentering

http://www.prc.nl/html/content.php?pag= ... bied_id=28

en

http://www.nieman.nl/

zijn aan het schrijven / verzinnen in opdracht van VROM.... :wink:
Palmpie
1000+ berichten

Berichtdoor --kruisje-- op zo 09 dec, 2007 17:34

Dat zij ik toch, maar hoe kan je het bouwbesluit aanpassen als je de achtergronden niet weet.
Brand: Een door verbranding veroorzaakt en met vlammen gepaard gaand vuur buiten een haard, dat in staat is zich uit eigen kracht voort te planten.
--kruisje--
500+ berichten

Berichtdoor Palmpie op zo 09 dec, 2007 19:07

--kruisje-- schreef:

Dat zij ik toch, maar hoe kan je het bouwbesluit aanpassen als je de achtergronden niet weet.

Hoe weet jij dat ze de achtergronden niet weten... :?: Welke firma weet het dan wel in NL?
Palmpie
1000+ berichten

Berichtdoor --kruisje-- op zo 09 dec, 2007 20:05

Op een paar mensen na weet niemand het en voorzover ik gehoord heb in de wandelgangen zijn zij er niet bij betrokken. Maar hoe kan je iets verbeteren als je de achtergronden niet weet.
--kruisje--
500+ berichten

Berichtdoor Palmpie op zo 09 dec, 2007 20:29

--kruisje-- schreef:Op een paar mensen na weet niemand het en voorzover ik gehoord heb in de wandelgangen zijn zij er niet bij betrokken. Maar hoe kan je iets verbeteren als je de achtergronden niet weet.

Praat je dan over Scholten en Van Overveld? :roll:
Palmpie
1000+ berichten

Berichtdoor Jan Hus op ma 10 dec, 2007 7:23

--kruisje-- schreef:

Dat is een grapje, neem ik aan?

De achtergronden staan overigens vermeld in het proefschrift van Nico Scholten. Niet dat je daar verder iets aan hebt, maar helemaal onbekend zijn ze niet...
:adviseur:
Jan Hus
240+ berichten

Berichtdoor --kruisje-- op ma 10 dec, 2007 20:25

De achtergronden staan overigens vermeld in het proefschrift van Nico Scholten. Niet dat je daar verder iets aan hebt, maar helemaal onbekend zijn ze niet...

Vrees dat het serieus is. Wie weet de achtergrond precies waar alles op gebaseerd is. Dat moet je toch weten als je verder wilt gaan met het ontwikkelen van normen. Of willen we gewoon wat verder prutsen.

I rest my case
--kruisje--
500+ berichten

Berichtdoor Palmpie op ma 10 dec, 2007 22:23

--kruisje-- schreef:

Vrees dat het serieus is. Wie weet de achtergrond precies waar alles op gebaseerd is. Dat moet je toch weten als je verder wilt gaan met het ontwikkelen van normen. Of willen we gewoon wat verder prutsen.

I rest my case

Hoe doen ze dit in andere (europese) landen? :roll: :twisted:
Palmpie
1000+ berichten

Keer terug naar Bouw