Goedemiddag,
Er is al veel op het forum over geschreven, maar ik ben de kluts even kwijt, dus vandaar een vraag.
Ik ben bezig met een soort internaat. Het internaat heeft meerdere 3 verdieping. Op de beganegrond kantoren. Op de verdiepingen een gang waaraan de verschillende kamers liggen. In elke kamer woont 1 bewoner en deze heeft een eigen badkamer. Aan het einde van de gang bevind zich de gemeenschappelijke woonkamer. De plattegrond van elke verdieping ziet er als volgt uit:'
- trappenhuis - gang met hieraan 5 kamers - gemeenschappelijke woonkamer - gang met 5 kamers - trappenhuis.
We toetsen de verdiepingen met kamers aan de logiesfuncties. Ik stoei met de indeling in subbrandcompartimenten. Elke verdieping is minder dan 500m2 en vormt een brandcompartiment. Hiermee voldoe ik automatisch aan de eis dat een logiesfuncties gelegen in een logiesgebouw het subbrandcompartiment niet groter dan 500m2 mag zijn. Dus een verdere indeling in subbrandcompartimenten is niet noodzakelijk...
echter...in het bouwbesluit staat ook:
Een niet gemeenschappelijke ruimte ligt in een subbrandcompartiment.
Een gemeenschappelijke verblijfsruimte ligt in een subbrandcompartiment.
betekend dit, dat elke kamer ook nog een subbrandcompartiement moet zijn, en dat ook de gemeenschappelijjke woonkamer brandwerend moet zijn gescheiden van gang en kamers?