Loopafstand toegang kamer in studentenhuis

Hier kun je alle vragen over het bouwen, de bouwvergunning, het bouwbesluit en de milieuvergunning stellen

Re: Loopafstand toegang kamer in studentenhuis

Berichtdoor Dragonfly op vr 10 dec, 2010 14:58

Peter schreef:In de toelichting staat: "studentenhuis waarin een aantal
personen gezamenlijk een huishouden voert". Voeren studenten altijd een gezamenlijk huishouden?

Nee, dat doen ze niet altijd. Maar het is ook niet zo dat ze nooit een gezamelijk huishouden voeren. Het moet per geval bekeken worden. In mijn ervaring is er zeer regelmatig wel sprake van sociale banden en een vorm van gezamenlijk huishouden (samen koken, eten, afwassen, koffie drinken, etc.)

In de vraag zie ik niet terug of er in dit geval wel of geen sprake is van een gezamelijk huishouden en/of sociale banden. In de rest van de antwoorden wordt er niet over gerept. Vandaar dat het me zinvol leek om even aan te geven dat een studentenhuis niet altijd als kamergewijze verhuur aan te merken is ;)
Dragonfly
60+ berichten

Berichtdoor Peter op do 16 dec, 2010 22:01

Peter
240+ berichten

Berichtdoor Louise de Jager op wo 23 feb, 2011 0:03

Hier staat alles wat je moet weten over studenten huizen, het heeft mij erg gehopen in ieder geval! http://studentenhuizen.info-pagina.com/
Gr, Louise

Berichtdoor Mabr Elenbaas op ma 28 feb, 2011 14:26

Indien het kamerverhuur is welke bedoeld wordt in het gebruiksbesluit is een brandmeldinstallatie volledige bewaking nodig (zie tabel 1) Wat betreft de loopafstand voor de woningen is onbeperkt in bestaande bouw worden daar geen afstanden over vermeld.
Mabr Elenbaas
Nieuwlid

Vorige

Keer terug naar Bouw