Beste heren, ik ben met een bouwplannetje bezig. Het betreft een logiesfunctie gelegen in een logiesgebouw. En ik loop daar tegen een probleempje op. Wat wil het geval, ik was altijd - en nu nog eigenlijk- altijd in de veronderstelling dat een niet gemeenschappelijke ruimte, bv een individuele slaapkamer in een subbrandcompartiment moest zijn gelegen. Ik bedoel hiermee dat de scheidingsconstructies van die ruimte naar aanliggende ruimten (dus ook andere slaapkamers) minimaal 30 minuten weerstand dienden te bieden tegen brand. Als ik echter artikel 2.117 lid 3 lees, dan begrijp ik op dit moment (dat lees ik erin) bv meerdere slaapkamers naast elkaar gelegen in één subbrandcompartiment mogen zijn gelegen, mits niet groter dan 500 m2. In de praktijk zou dit dus kunnen betekenen dat meerdere slaapkamers, van personen die elkaar helemaal niet kennen gelijktijdig uit mogen branden. Want in het bouwbesluit lees ik niet (in relatie logies) dat een niet gemeenschappelijke ruimte een subbrandcompartiment moet zijn.
Vraagje: zie ik het goed, heb ik het bij het goede eind, of zie (lees) ik iets over het hoofd? Ik zou graag willen lezen dat een individuele slaapkamer (ik noem het voor het gemak maar even zo) ook een subbrandcompartiment zou moeten zijn. Wie helpt?
ps ik kijk a.s. maandag weer op deze site.