detail woningscheidende muur houten platdak

Hier kun je alle vragen over het bouwen, de bouwvergunning, het bouwbesluit en de milieuvergunning stellen

Re: detail woningscheidende muur houten platdak

Berichtdoor JoostH op vr 23 jul, 2010 14:18

@peter .

Ik vind dat een beetje een vreemd antwoord, het gaat me er niet om jouw te overtuigen, het gaat me erom wat de juiste uitvoering is. In eerdere reacties is aangegeven dat het op deze manier uitvoeren van het detail kan mits het steenwol en de balaststrook breed genoeg is uitgevoerd. Ik heb e.e.a. ook even opgezocht en in een referentiedetail gevonden dat ik t.p.v. de bouwmuur tegels of grind moet leggen over een breedte van 6 meter. (3 meter aan elke kant) Op basis van welke informatie denk jij dat dit onvoldoende is.

overigens heb ik inmiddels de SBR publicatie besteld enkel nog niet ontvangen.
JoostH
30+ berichten

Berichtdoor Peter op vr 23 jul, 2010 22:19

JoostH schreef:... het gaat me erom wat de juiste uitvoering is.

Alleen een proef of overdimensionering van de beschreven constructie kan de juiste uitvoering bepalen.

JoostH schreef:In eerdere reacties is aangegeven dat het op deze manier uitvoeren van het detail kan mits het steenwol en de balaststrook breed genoeg is uitgevoerd.

Die reacties zijn meningen/inzichten.

JoostH schreef:Ik heb e.e.a. ook even opgezocht en in een referentiedetail gevonden dat ik t.p.v. de bouwmuur tegels of grind moet leggen over een breedte van 6 meter. (3 meter aan elke kant)

Ik ben benieuwd hoe dat referentiedetail er uit ziet. Vervolgens zouden we ons ook af kunnen vragen om grond waarvan dat referentiedetail beoordeeld is. Maar laten we eerst eens kijken hoe het er uitziet.

JoostH schreef:Op basis van welke informatie denk jij dat dit onvoldoende is. ...

Op basis van inzicht en details uit de genoemde publicatie.

Kijk, wat ik me afvraag bij een 30 min brandwerende dakbedekking is het volgende. Aan de ene zijde staat het brandcompartiment in brand. Het dak is aan de onderzijde niet brandwerend. Het dak is dus bezweken/weg. De vlammen slaan uit het dak. De dakbedekking, het grind of de tegels, moeten 30 min brandwerend zijn om niet als opening beschouwd te hoeven worden. (De werkelijke weerstand doet niet ter zake.) Er is geen berekeningsmethode om aan te tonen dat het veilig. Ik ken geen testen die het aantonen. Ik ken ook geen testen die laten zien dat een dak met tegels of grind 30 min brandwerend is.

Maar ik leer graag.
Peter
240+ berichten

Berichtdoor Peter op za 31 jul, 2010 21:27

Het zou aan de "vakantietijd" kunnen liggen...
Peter
240+ berichten

Vorige

Keer terug naar Bouw