Checklist Bouwbesluit

Hier kun je alle vragen over het bouwen, de bouwvergunning, het bouwbesluit en de milieuvergunning stellen

Re: Checklist Bouwbesluit

Berichtdoor Louis van Wijk op vr 17 okt, 2008 16:34

als je op deze wijze door de checklist heen gaat weet je telkens meer hoe het e.e.a in elkaar zit.
het is een soort van logische volgorde waarop je het gemakkelijkst een gebouw toetst.
(ooit vertelt op de cursus HBM-preventiebij het Nibra)

cu,
Loe
Firefighters: We walk where the devil dances.
Louis van Wijk
Globale moderator

Berichtdoor ROY op di 10 mei, 2011 10:57

dit is een erg handige checklist! Mijn dank aan de maker voor de enorme inspanning!

Gezien deze checklist gedateerd is, er wordt nog de bouwverordening in genoemd, is mijn vraag of hier een recentere versie van is?

Gr. roy en alvast bedankt!
ROY
Nieuwlid

Berichtdoor Annegreeth Nijhof op ma 23 mei, 2011 14:33

Een soortgelijke checklist gebruik ik al regelmatig, als je er eenmaal in zit is het zeer handig en overzichtelijk. Nu moet ik voor mensen die het bouwbesluit minder goed kennen een checklist opstellen. Ga er vanuit dat ze niet weten wanneer er sprake is van 20, 30 of 60 min. WBDBO en welke materialen waar wel/niet toegepast mogen worden.

Collega's brachten me op het idee om een bestaande plattegrond van een woongebouw te gaan vullen met deze eisen. Dus aangeven wat een SubBC is, welke wanden welke weerstand moeten hebben, of deuren zelfsluitend moeten zijn en bijvoorbeeld wat voor andere materialen waar precies toegepast mogen/kunnen worden.

Omdat ik het wiel niet opnieuw wil uitvinden heb ik de vraag of er al zoiets bestaat. Heeft iemand enig idee? Of andere tips?
Annegreeth Nijhof
20+ berichten

Vorige

Keer terug naar Bouw