brandwerend afdichten van sparingen, wel of niet?

Hier kun je alle vragen over het bouwen, de bouwvergunning, het bouwbesluit en de milieuvergunning stellen

Re: brandwerend afdichten van sparingen, wel of niet?

Berichtdoor Peter Wubben op wo 09 maart, 2011 7:09

De desbetreffende schacht is een schacht in een nieuw te bouwen ziekenhuis in rotterdam
Peter Wubben
Nieuwlid

Berichtdoor J. Nieuwland op wo 09 maart, 2011 10:37

Peter Wubben schreef:De desbetreffende schacht is een schacht in een nieuw te bouwen ziekenhuis in rotterdam

Des te meer een reden om af te dichten lijkt me. Zie ook mijn vorige reactie in dit topic.

J. Nieuwland
It moat al in goede sprekker wêze dy't it in swijer ferbetteret
J. Nieuwland
500+ berichten

Berichtdoor Joachim Bolte op wo 09 maart, 2011 11:21

Een ziekenhuis van 30 verdiepingen? Dan denk ik dat je wel interessantere vraagstukken gaat krijgen dan een brandwerendheid van een schacht.
Joachim Bolte
Globale moderator

Berichtdoor duiveltje op wo 09 maart, 2011 16:30

Joachim Bolte schreef:Een ziekenhuis van 30 verdiepingen? Dan denk ik dat je wel interessantere vraagstukken gaat krijgen dan een brandwerendheid van een schacht.

Ik mag hopen dat de interessantere vraagstukken waar je op doelt de revue al zijn gepasseerd als het over het brandwerend afdichten van schachten gaat.

Iets wat ik al enige tijd probeer duidelijk te maken. Als je inmiddels op dit detailniveau aan het kijken bent, moet je terugkijken naar de grote lijnen van het specifieke gebouw. Dus niet algemeen gaan kijken hoe een schacht gecompartimenteerd kan worden, maar hoe deze schacht gecompartimenteerd moet worden.
duiveltje
240+ berichten

Berichtdoor Sjef Jongbloed op di 22 maart, 2011 16:27

Op de vergunningstekeningen zijn de eisen terug te vinden. De gestelde eisen zijn afhankelijk van het jaar waarin het pand gebouwd is. Een brandcompartimentering gaat ook vaak per verdieping. Doorslag over merdere verdiepingen (30) is zeer gevaarlijk en niet / moeilijk beheersbaar. Zowel de opening rondom de doorvoering als de leiding zelf moet op een juiste manier behandeld worden. Een PVC-leiding van rond 110mm zal smelten en alsnog een gat ontstaan. Hiervoor zijn speciale manchets die bij brand opzwellen en de onstane opening afdichten. Bij stale luchtdoorvoeringen kant het zijn dat deze voorzien zijn van brandkleppen. Ook dit is terug te vinden op de installatietekening.
Sjef Jongbloed
Nieuwlid

Vorige

Keer terug naar Bouw