Geachte,
Bij deze mijn casus:
Bestaande situatie:
Industriefunctie, 2 bedrijven onder 1 "kap" elk <750 m², gescheiden door een WBDBO=60 minuten en een perceelsgrens.
Nieuwe situatie:
Industriefunctie, 1 bedrijf onder 1 "kap" totaal 1500 m², gescheiden door openingen in de bestaande WBDBO-wand en een perceelsgrens. Buurman is dus gekocht, nu is er 1 eigenaar voor beide bedrijfsdelen.
De bouwaanvraag is ingediend voor het laten maken can diverse doorvoeren in de WBDBO-wand. Tevens het laten vervallen van de WBDBO-eis op de scheidingswand door middel van gelijkwaardigheid (vuurlastberekening). Uit de vuurlastberekening blijkt dat de WBDBO-wand kan komen te vervallen.
De vraag:
De gemeente is overal mee akkoord echter stelt de gemeente dat door de perceelsgrens welke door het midden van het gebouw loopt het gebouw gescheiden dient te worden 2.105 lid 1, dus we komen in de oude situatie terug, maar dan met brandwerende deuren!
-Hoe kan ik de gemeente overtuigen dat de perceelsgrens niet gezien dient te worden als perceelsgrens?
-Er 1 perceel van maken brengt kosten met zich mee (> €1500,- kadaster notaris), dus dit is de laatste oplossing.
Op deze site heb ik al wel wat post's gezien die erop lijken echter geen die direct met DIT probleem verband houden enof een oplossing kennen.
Kijk met belangstelling uit naar de reacties.
groet Anton.
Weet iemand hier meer over te vertellen of waar ik eea kan vinden, tips, uitspraken van de rechter ofzo.