brand- en of rookwerende deuren?

Hier kun je alle vragen over het bouwen, de bouwvergunning, het bouwbesluit en de milieuvergunning stellen

brand- en of rookwerende deuren?

Berichtdoor 2advise op vr 19 jun, 2009 12:37

Hallo,

Ik heb een project waarbij een aantal deuren rookwerend en/of brandwerend moeten zijn (30 minuten). Nu heb ik een aantal foto's van de betreffende houten deuren en houten kozijnen waar zij in zitten genomen en ik heb het vermoeden dat er geen enkele rook- en brandwerendheid wordt gerealiseerd. Maar ik heb hier eerlijk gezegd (te) weinig ervaring in om dit met zekerheid te zeggen. Graag dus even jullie deskundige mening. Ik ben benieuwd! Alvast bedankt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2advise
30+ berichten

Re: brand- en of rookwerende deuren?

Berichtdoor kruislijst op vr 19 jun, 2009 12:59

Ik adviseer om even te kijken in de publicaties "SBR BOT deel D" en "een brandveilig gebouw bouwen".

Wat voor kozijnhout is er gebruikt? Foto 5 duidt op meranti
Wat is het gewicht van de deur, is het massief hout?
Hoe zijn de scharnieren geplaatst?
de beste stuurlui staan aan wal
kruislijst
750+ berichten

Berichtdoor 2advise op vr 19 jun, 2009 13:05

Bedankt voor je reactie. Heb inderdaad ook al in de genoemde delen gekeken, maar vind daar toch niet helemaal wat ik zou willen weten.

Kozijnhout is vermoedelijk inderdaad meranti. Ik weet dat niet zeker omdat er geen destructief onderzoek mag worden gedaan (bestaand pand uit 1990). Het gewicht van de deur is heel zwaar, dat valt gelijk op bij het open en dicht doen van de deur. Het is hoogstwaarschijnlijk inderdaad massief. Er zijn drie scharnieren geplaatst, 1 in het midden, 1 een centimeter of 20 van onder en zo ook boven.

Ronald
2advise
30+ berichten

Berichtdoor Leon op vr 19 jun, 2009 13:11