Bouwbesluit 2012

Hier kun je alle vragen over het bouwen, de bouwvergunning, het bouwbesluit en de milieuvergunning stellen

Re: Bouwbesluit 2012

Berichtdoor Christiaan van de Geer op zo 22 mei, 2011 21:46

Niet kritisch meer een beetje cynisch. Ik denk dat we allemaal kunnen vaststellen dat de spelregels in het gebruiksbesluit niet zo zijn bedoeld zoals het is vermeld.

De spelregels in het gebruiksbesluit zijn, een heel stuk ruimer dan hoe het was en wellicht gaat worden en dat is niet gemakkelijk uit te leggen.
Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.
Christiaan van de Geer
30+ berichten

Re: Bouwbesluit 2012

Berichtdoor Peter op ma 23 mei, 2011 8:09

Christiaan van de Geer schreef:... De spelregels in het gebruiksbesluit zijn, een heel stuk ruimer dan hoe het was ...

Vreemd. johan vindt dat het veiligheidsniveau hetzelfde blijft.
Peter
240+ berichten

Bouwbesluit 2012

Berichtdoor Christiaan van de Geer op ma 23 mei, 2011 12:22

Ik heb het (al de hele tijd) specifiek over de samenvallende vluchtweg. Over het veiligheidsniveau in het algemeen heb ik (nog) geen mening.

Artikel 6.20 lid 5 in het bouwbesluit 2012 is toch echt anders dan het gebruiksbesluit. De (oude) spelregel (vanuit de model bouwverordening) van 2 aangrenzende verblijfsruimten is er weer aan toegevoegd.
Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is.
Christiaan van de Geer
30+ berichten

Vorige

Keer terug naar Bouw