Lijst verbrandingswaarden

Hier kun je alle vragen over de "Brandbeveiligings concept beheersbaarheid van brand" en vuurlast berekeningen stellen

Re: Lijst verbrandingswaarden

Berichtdoor kruislijst op do 17 dec, 2009 17:53

Daar komt nog bij dat 300.000 ook een getal is!

285.000 is echt niet meer beheersbaar dan 305.000.

Maareh: tuincentrum: gemiddeld 50 kgvh en een peik van 180 kgvh in het magazijn?
de beste stuurlui staan aan wal
kruislijst
750+ berichten

Berichtdoor s vreeman op vr 18 dec, 2009 15:01

Oftewel,

Hoe zinnig is het om te kijken naar het laatste cijfer achter de komma als ooit iemand heeft geroepen dat 300 ton vurenhout 'acceptabel' wordt geacht???

In mijn ogen voegt het tot op de komma uitrekenen van een vuurbelasting helemaal niets toe. Ga je dan ook echt eisen dat je bij een vuurlast van 65 kgvh (met 25 kg in bulkopslag zonder dat je gegevens hebt van een lage verbrandingssneldheid) er een brandwerende scheiding van minimaal 65 komt, zodat je dit praktisch wel moet vertalen naar 90 minuten? Voegt dat iets toe aan de werkelijke veiligheid?

Laten we het alsjeblieft nuchter houden, zeker als het maar een mogelijke invulling van gelijkwaardigheid betreft, die vooralsnog niet tot norm of wet wordt uitgeroepen. Helemaal eens zullen we het wel nooit worden, maar zo rond de kerst is het altijd wel goed om even afstand te nemen van de inhoud van je werk en te kijken waar we het met z'n allen voor doen: een bijdrage leveren aan de werkelijke veiligheid in Nederland!

Fijne kerst en een veilig en gezond 2010!
Wijsheid is:
- gezond verstand in een ongewone mate
- nuchter zijn en twijfelen
- weten wanneer je de perfectie moet vermijden

s vreeman
240+ berichten

Berichtdoor Prindle op vr 15 jan, 2010 14:55

Hoe langer de lijst met juiste verbrandingswaarden, des te beter is het voor het bevoegd gezag, de uitkomsten te controleren. Het is maar een voorstel, Joachim.

Verder vind ik je antwoorden op forum vragen verhelderend. Zo zie ik zaken soms in een ander daglicht. Thnx!
Prindle
20+ berichten

Berichtdoor johan op vr 15 jan, 2010 15:23

Met de toepassing van bvvb kan niet worden voorkomen dat er naar bepaalde waarden wordt toegerekend, dat is nu eenmaal niet of in elk geval erg moeilijk te voorkomen. Maar is dat niet van toepassing op bijna alle berekeningen ?
Wat ik aanvullend doe als ik toets met de pet van de overheid op is in elke geval in mijn toets en advies aangeven dat de aangegeven vuurlast bindend is en dat het verregaande consequenties heeft op zowel bouwkundig als installatietechnisch gebied als de gebruiker zich daar niet gaat houden aan het bvvb rapport.
johan
240+ berichten

Vorige

Keer terug naar Beheersbaarheid van brand