Het betreft een industiefunctie. Ik vraag me af of de opdrachtgever op de hoogte is van de beperkingen die hij zich zelf oplegd bij het realiseren van het bouwwerk.
tja, dat weet je nooit he. Hopen dat de opdrachtgever een goede adviseur heeft.
Kan op zich wel, wanneer je aan die bouwvergunning een harde voorwaarde koppelt dat de uiteindelijke inrichting moet voldoen aan die getallen. Je zou zelfs kunnen stellen dat, omdat je het hier over een gelijkwaardigheid hebt, dat inrichten een zodanige 'verandering' van je gebouw is (zowel in technische als stedenbouwkundige zin) dat je het over 'bouwen' in de zin van de woningwet hebt, en je het inrichten van het casco dus ook bouwvergunningsplichtig kunt maken.
Andere neemt de opdrachtgeve/adviseur gewoon een bepaalde vuurbelasting aan: 60.000 pallets evenredig over het compartiment verdeeld. Dan heb je een kloppende berekening voor de vergunning. Daarna als er meer bekend is over de inrichting de berekening aanpassen en dat even netjes regelen met de gemeente.
Volgens mij kan en moet je niet willen als overheid zo een bouwvergunning te verlenen. Hoe denken julie hierover?
Waarom niet, zoalang je in de berekening maar ergens vanuit gaat. Dan kan je de vergunning verlenen. En dan eens goed gaan handhaven.
Brand: Een door verbranding veroorzaakt en met vlammen gepaard gaand vuur buiten een haard, dat in staat is zich uit eigen kracht voort te planten.