door Joachim Bolte op di 22 mei, 2007 7:45
De aanvrager moet in ieder geval 'iets' aangeven. Wat dat 'iets' is, is aan hem om te bepalen. Ik kan me voorstellen dat je wel enigszins een idee hebt welke soort bedrijven erin gaan komen.
Jij hoeft alleen maar te toetsen wat de aanvrager aangeeft. Wanneer hij zegt dat daar kantoren komen, is dat OK, wanneer hij zegt dat er detailhandel komt, net zo goed.
De aanvrager krijgt straks wel een probleempje wanneer hij een functie wil neerpoten welke strengere eisen kent. Je zou hem hierin kunnen adviseren (NIET opleggen, de aanvrager bepaalt!) om kantoorfunctie toe te passen, en voor het hele gebouw de subfunctie 'toegankelijk voor bezoekers'. Op die manier heb je aardig de lading gedekt, en zal er niet vlug een probleem ontstaan.
Ik zit alleen nog een beetje met die 2000 m2 in mijn maag... Hoe wil je die gelijkwaardig gaan oplossen, terwijl je nog niet weet wat voor vuurlast er aanwezig is (verschilt aardig per bedrijf). Ook hier bepaalt de aanvrager, maar de gemeente heeft de mogelijkheid zijn denkrichting niet te accepteren.
Ook het combineren in een BC van verschillende gebruikers is verzekeringstechnisch niet gunstig. En hoe gaan ze het met de installatie doen, is die voor iedere gebruiker vrij toegankelijk?
Meer na- dan voordelen, je zou moeten adviseren elke gebruiker in een apart compartiment te zetten...