PvdVoorde schreef:Volgens de handreiking mag de totale gebruiksoppervlakte niet meer zijn dan 2500 m2.
In je vorige post stond het toch anders...

Niet het totale GO, maar het GO per functie.
En zo rol je weer in het probleem dat het bouwbesluit de functie 'dierverblijf' niet kent. Wat probeer je gelijkwaardig op te lossen? Een van de eisen uit datzelfde bouwbesluit. Dan lijkt het me handig om dezeflde terminologie als het bouwbesluit aan te houden, en niet hierin niet over te stappen op termen die in andere documenten staan.
Daarnaast zou ik qua 'puurheid' (vreemd woord) de MBvB boven de handreiking van VROM zetten. Die handreiking is een poging om MBvB en 'veilig vluchten' te combineren in 1 document, wat eigenlijk ook alleen gaat over het raakvlak tussen die twee. Naast het feit dat het ding vol fouten staat, beperkt het je dus ook nog eens in je mogelijkheden.
Wanneer je alleen een probleem met compartimentsgrootte hebt, en niet met vluchtafstanden, zou ik ook alleen het BC gelijkwaardig aanpakken, en hiervoor MBvB gebruiken.
@ Leon:
Je redenatie is op zich logisch, maar de 'functionele scheiding' is sinds 2003 uit het bouwbesluit gehaald. Alle functies behalve wonen mogen ongegeneerd worden gecombineerd. Je zou als gemeente op basis van het toestaan van gelijkwaardigheid zo'n scheiding kunnen eisen, maar je moet je dan wel af gaan vragen of de oplossing die je zoekt niet eerder gericht moet zijn op de grootte van het BC (dat is waar de gelijkwaardige oplossing voor nodig is) in plaats van de specifieke indeling. Wat zou het probleem zijn alles in 1 BC te proppen?
Voor het verhaal van PvdVoorde is ook wat te zeggen, en MBvB noch handreiking GBC zijn 'heilig'. B&W zullen hier zelf een oordeel over moeten gaan geven, en daarin de achtergronden van die documenten meewegen.
@ PvdVoorde
Heb je hierover al contact gehad met de afdeling BWT, en misschien met de regionale brandweer? Ik kan me voorstellen dat een dergelijk grote stal politieke impact heeft, dat de gemeente dus naar een oplossing (of een afwijzing) toe wil werken... Helemaal mooi zou het worden wanneer er een vrijstelling van het bestemmingsplan nodig is, dan moeten B&W namelijk ALLE voors en tegens mee gaan wegen, en staan ze wat sterker in hun schoenen wanneer ze eisen willen stellen.