Ik ben het met Engeltje eens dat regelgeving lang niet altijd duidelijk is. Sterker nog de ene regel spreekt soms een andere regel tegen. Maar er staat in de toelichting dat de definitie van een bouwwerk "ook" van toepassing is op tunnels, niet expliciet op tunnels (als bouwwerk). Ik ben van mening dat er op een praktische wijze omgegaan moet worden met de regelgeving. Zeker gezien de grootte van de overkapte berging (> 1000 m²) ben ik van mening dat je dit niet kunt negeren.
Uiteraard zijn eisen bedoeld om eenduidige regels te creëren. Echter blijft de achtergrond van de regelgeving van vitaal belang (met name in onduidelijke gevallen). Geschillen uit het verleden leert ons dat de jurispredentie met hele andere ogen naar regelgeving kijkt, of soms zelf grotendeels aan de kant schuift. Echter wordt de achtergrond van de regelgeving in zo'n geval wel overwogen, waardoor er soms hele verassende uitspraken tot stand komen.
Maar wat is eigenlijk de onderlinge afstand tussen beide bouwwerken? Als dit voldoende is, ben je klaar lijkt me.