accepteren rapport beheersbaarheid van brand

Hier kun je alle vragen over de "Brandbeveiligings concept beheersbaarheid van brand" en vuurlast berekeningen stellen

Berichtdoor Joachim Bolte op wo 21 feb, 2007 10:44

PeterT schreef:
admin schreef:Ik wil hiermee zeggen dat de meerderheid ZEKER niet altijd geljk heeft.

En dat is dus de kracht van de democratie. De domme meerderheid regeerd.

wanneer jij 'regeert' met een 'd' schrijft behoor jij blijkbaar tot de regerende klasse... :lol:
Joachim Bolte
Globale moderator

Berichtdoor Emiel van Rossum op wo 21 feb, 2007 10:47

Engeltje schreef:
PeterT schreef:
admin schreef:Ik wil hiermee zeggen dat de meerderheid ZEKER niet altijd geljk heeft.

wanneer jij 'regeert' met een 'd' schrijft behoor jij blijkbaar tot de regerende klasse... :lol:

Dat is natuurlijk flauw, iemand die slecht is in spelling/gramatica is zeker niet per definitie dom.
Emiel van Rossum
Beheerder

Berichtdoor Joachim Bolte op wo 21 feb, 2007 10:52

@ Admin

Zoals ik al eerder zei mag je gerust kritisch zijn, maar ik mis ook in jouw verhaal een onderbouwing. Die kun je ook niet geven, omdat je het specifieke geval niet kent.

In sommige gevallen is BvB het aangewezen middel, in andere gevallen weer niet, en het is zeker niet zo dat je het als heilig hoeft te beschouwen omdat het vaak gebruikt wordt.

Het enige wat je moet doen is je eigen mening sterk beargumenteren en goed onderbouwen.

Het kan zijn dat met het voortschrijden van het inzicht we over een aantal jaar lachen wanneer we terugdenken aan het BvB of de beslissingen die we nu nemen, dat is wat ik met die '50 jaar' bedoel. Ten tijde van de slavernij maakte niemand er een probleem van, dat kwam pas later toen er 'voortschrijdend inzicht' kwam m.b.t. discriminatie en mensenrechten etc.

Joachim

PS: Windows kent veel haken en ogen, maar Microsucks heeft gewoon een retegoeie marketingmachine. Wanneer je wilt verkopen zul je jezelf beter moeten profileren dan iemand met een wellicht beter product.

PPS: Met een goed getunede Windows valt ook nog wel te leven... maar de 'domme meerderheid' heeft niet de kennis om te tunen en niet de motivatie om het te leren. Stukje luiheid veroorzaakt door onze consumptiemaatschappij met 'instant bevrediging van verlangens'. Ook hier maakt MS handig gebruik van door Windows als de 'all-in-one' kant en klaar solution op de markt te brengen.
Joachim Bolte
Globale moderator

Berichtdoor AB op wo 21 feb, 2007 13:12

Om een uitgewerkt B v B concept goed te kunnen reguleren(onderhouden) is het mijns inziens ook van belang dat je daar een tool voor hebt, m.a.w. een gebruiksvergunning.

Wijzelf hebben in art. 6.1.1. van de bouwverordening lid. e opgenomen: in de aanvraag van de bouwvergunning gebruik is gemaakt van zogenaamde "gelijkwaardigheid".

Door de aanwezigheid van een gebruiksvergunning worden de bedrijven i.c. regelmatig bezocht/gecontroleerd.

Een hal van < 1.000 m2 waar qua vuurlast alles in mag is dan toch niet per definitie beter/veiliger. En waarom een bedrijf met een vuurlast van 15 kg/m2 belasten met brandmuren en daarmee gepaard gaande (onnodige) investeringen!?
AB
120+ berichten

Berichtdoor Joachim Bolte op wo 21 feb, 2007 13:51

Je hebt altijd nog een stukje verantwoordelijkheid van de aanvrager. Je kunt en wilt als overheid niet alles reguleren.

Daarnaast is toepassing van BvB een maatregel die nodig is om aan een eis uit het Bouwbesluit te kunnen voldoen. Als zodanig is de maatregel die daaruit voortvloeit een 'bouwkundige' maatregel, en kunnen hieraan onafhankelijk van het wel of niet aanwezig zijn van een gebruiksvergunning voorwaarden worden gesteld. Een certificaat van oplevering kan er hier een van zijn. controle achteraf is lastig, maar niet onmogelijk.

Wanneer je zegt dat je dit niet KUNT controleren bedoel je je waarschijnlijk dat je de systematiek die je als gemeente gewend bent niet wilt aanpassen.
Joachim Bolte
Globale moderator

Berichtdoor PeterT op wo 21 feb, 2007 14:14

admin schreef:
Engeltje schreef:
PeterT schreef:

Dat is natuurlijk flauw, iemand die slecht is in spelling/gramatica is zeker niet per definitie dom.

Tja, met dergelijke uitspraken, is dyslexie eigenlijk ook geen reden. :oops:

(zal ik het dan maar even aanpassen?)
PeterT
120+ berichten

Vorige

Keer terug naar Beheersbaarheid van brand