Dwangsom voor oliebollenbakken

Hier komen alle onderwerpen te staan die geen plaats meer hebben op het forum, maar wellicht ooit nog van pas kunnen komen

Dwangsom voor oliebollenbakken

Berichtdoor Palmpie op vr 11 jul, 2008 23:14

Ik neem aan dat dit het sluitstuk is van de verbetering van de brandveiligheid in de betreffende gemeente... :roll: :twisted: (denkt aan BC's van max 1000 m2 in onderstaand geval... :brwman: Wat als hij nu een uitbouw met dezelfde grote gebouwd had... had het dan ook niet, brandtechnisch, gekund... :wink: Ik zou gewoon mobiele gipsen wanden aan de zijkant van de kraam zetten... :lol: :lol: :lol: )

http://www.airplayradio.nl/modules.php? ... e&sid=6119

OLST-WIJHE - Gemeente neemt brandveiligheid serieus
Geplaatst op Woensdag 09 juli @ 10:52:50 GMT+1 door Redactie

De gemeente Olst-Wijhe vindt de brandveiligheid uiterst belangrijk. Daarom heeft zij na de uitspraak van de rechter opnieuw een dwangsom opgelegd aan de heer Jolink uit Wijhe met betrekking tot het oliebollen bakken dichtbij de gevel voor zijn winkel.

De rechtbank is van oordeel dat de gemeente op inhoudelijke gronden een terecht besluit heeft genomen. In de procedure zijn echter enkele juridisch-technische fouten gemaakt waardoor de rechtbank heeft bepaald dat de burgemeester opnieuw een besluit op het bezwaarschrift van de heer Jolink moet nemen.

Maandag 7 juli heeft burgemeester Strien in een gesprek met de heer Jolink aangegeven dat de gemeente vasthoudt aan haar eerdere besluit om een dwangsom op te leggen indien er toch oliebollen dichtbij de gevel gebakken worden. Burgemeester Strien: Wij willen de heer Jolink absoluut niet dwars zitten en benadrukken dat de brandveiligheid in zo’n winkelstraat voorop moet staan. Als brand in de kraam ontstaat en als de juiste afstanden niet worden gehanteerd, kan de brand snel overslaan naar omliggende panden. Dat wil ik voorkomen. Er zijn voldoende andere mogelijkheden om veilig oliebollen te bakken en ik nodig de heer Jolink uit om dit vooral te doen.’
Palmpie
1000+ berichten

Keer terug naar Archief